روسیه از به رسمیت شناختن حق ایران برای توسعه انرژی هسته ای حمایت كرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو 'صدای روسیه' اوشاكوف روز یكشنبه قبل از دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریكا در حاشیه نشست گروه بیست در مكزیك در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روسیه به طور اساسی با اعمال تحریم های یكجانبه خلاف قوانین بین المللی و تاثیرگذار بر منافع كشورهای ثالث علیه ایران مخالف است.

مسكو پایتخت روسیه، دوشنبه و سه شنبه این هفته میزبان دور جدید نشست هسته ای ایران و گروه 1+5 است.

وی اظهار داشت: تحریم های یكجانبه ایالات متحده آمریكا علیه ایران می تواند به شركت های روسی مربوط شود و به روابط آمریكا و روسیه لطمه بزنند.

دستیار رییس جمهوری روسیه اضافه كرد: اگر بانك ها و شركت های روسی تحت این تحریم ها قرار بگیرند، چنین وضعیتی به روابط دو جانبه ایالات متحده آمریكا و روسیه و به چشم انداز همكاری های دو جانبه در امور بین المللی لطمه خواهد زد.

وی همچنین تاكید كرد كه روسیه بر شركت ایران در كنفرانس بین المللی پیشنهاد شده از سوی مسكو در مورد مسایل سوریه اصرار دارد.

اوشاكوف ادامه داد: مذاكره كنندگان بین المللی هنوز مساله شركت ایران در این كنفرانس و برگزاری آن را مورد بحث قرار می دهند.

وی همچنین اطلاعات مربوط به امتناع ایالات متحده آمریكا از ایده برگزاری كنفرانس بین المللی مسكو درباره مسایل سوریه را تكذیب كرد.

دستیار رییس جمهوری روسیه گفت: ایران بازیگر مهم منطقه ای است و به همین دلیل شركت این كشور در كنفرانس بین المللی درباره سوریه مطلوب است و روسیه از این امر پشتیبانی می كند.

وی افزود: در حال حاضر دو گزینه به عنوان محل برگزاری كنفرانس بین المللی در باره مسایل سوریه در مسكو و ژنو مورد بحث است.

اروپام/518 ** 1917





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: